Wat kan de reden zijn dat er regelmatig een harde storende fluittoon te horen is tijdens een telefoongesprek op mijn gsm?

Het is zowel bij vaste als bij mobiele nummers en het is ook niet elke keer, maar regelmatig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Dit komt door want men noemt "microfonie".
Dat is een fenomeen waarbij het geluid van de luispreker terug in de micro komt en zo zijn eigen geluid weer rondstuurt.
De oplossing hiervoor is het geluidsniveau lager instellen of uw GSM tegen uw oor drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Effect heet "feedback" of "rondzingen", microfonie is het verschijnsel dat optreedt in apparatuur ZONDER microfoon waarbij toch geluid wordt opgepikt als men tegen de behuizing tikt.
Het komt bijvoorbeeld voor in FM-zenders waar de spoelen die de zendfrequentie bepalen door trillingen van de kast de frequentie beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Microfonie of rondzingen, beide termen worden in volksmond door elkaar gebruik, enkel techniekers kennen het verschil, en dan nog.