Ik hoop dat je gesteriliseerd bedoeld. Dan is het antwoord ja.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij sterilisatie wordt er nog steeds testosteron geproduceerd. Het enige wat ze doen is met een klein schaartje een knipje maken in de zaadleiders, waardoor het sperma niet meer in de penis kan komen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Casteren is namelijk het weghalen van de teelballen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannen die gecastreerd zijn??? Gesteriliseerd bedoel je? Die krijgen zeker nog gewoon een erectie, en komen ook gewoon klaar. Er zit alleen geen levend zaad meer in hun productie, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
no way erectie. destijds werden vrouwen in een harem bewaakt door eunuchen. dat waren gecastreerde mannen. Mochten deze een erectie gekregen hebben, dan zou dit weinig nut gehad hebben om hen te castreren.
Het is wel zo dat mannen vlak na de castratie nog een erectie kunnen krijgen, omdat er dan nog een deel testosteron in het bloed achterblijft. Maar dit verdwijnt na enige tijd en dan is erectie uitgesloten
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
testosteron wordt ook in de bijnieren geproduceerd, gecastreerde mannen kunnen wel degelijk een erectie krijgen.
(Daarom hadden de haremvrouwen geen bezwaren tegen eunuchs :) )
Het zal minder, minder vaak, minder hard, en bij (veel) gecastreerde mannen helemaal niet meer voorkomen.
Castratie of sterilisatie heeft zo zijn voor en zijn nadelen. Het heeft zijn voordeel dat je wanneer je geen kinderen meer wil dat dit een honderd procent veilig voorbehoedsmiddel is, en je zeker niet meer zwanger zal worden. U hoeft ook nooit meer andere anticonceptie middelen te kopen tegen zwangerschappen. U zal wel nog een condoom moeten gebruiken om geslachtzieken en soa’s te voorkomen. Nadelen van dit “voorbehoedsmiddel” is dat het zo goed als onmogelijk is om dit ongedaan te maken. Nog een nadeel is dat u een operatie zal moeten ondergaan. Dit is maar één persoon in het koppel dat dit zal moeten doen. Wanneer de vrouw zich laat steriliseren hoeft de man hem niet meer te laten castreren of omgekeerd.

Castratie
Dit houdt in dat de teelballen van de man afgesloten worden. Dit wil zeggen dat er geen zaadlozing meer kan plaatsvinden dus ook geen bevruchting van de eicel. Soms gaat een castratie zo ver dat de teelballen worden weg genomen( dit gebeurt haast nooit bij mensen). Castreren heeft als gevolg dat de man minder testosteron zal produceren. Hierdoor zal de man zijn libido dalen en zal hij ook minder agressief zijn.
Een synoniem voor de mannelijke castratie is vasectomie. Deze operatie kan gebeuren onde lokale verdoving.

Sterilisatie
De sterilisatie van de vrouw is niet zo een gemakkelijke operatie zoals bij de man. Dit is een relatief zware buik operatie. De toegang van de eileiders worden afgesloten zodat er geen eisprong meer kan plaatsvinden. Omdat er geen eisprong meer is kan de zaadcel van de man de eicel van de vrouw niet meer bevruchten. De revalidatie van deze operatie duurt gemiddeld enkele weken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Steriliseren kan overigens ook bij de man.
wat ik daarnet heb geplaatst is uit onderstaande bron.
Maar als een man gesteriliseerd is, kan men nog een zaadlozing krijgen. Bij een castratie kan dat niet.
Nu zie ik dat ze in die bron, dingen een beetje door elkaar gehaald hebben, wat betreft sterelisatie en castratie (bij de man)

Toegevoegd na 2 minuten:
Die zaadlozing die hij produceert bevat zo weinig, "actief" zaad, dat er geen kans op bevruchting is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij castratie, worden namelijk de teelballen weggesneden, daardoor wordt er geen sperma, en T geproduceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij alleen een ochtend erectie ?
althans alleen als er geen hormonale prikkel is
12 jaar geleden
als zij viagra gebruiken zeker