Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op luchtvaart.startpagina.nl

Vliegafstanden

Frans
20 Aug, 2002 12:38

Hoi,

Wie kan mij vertellen waar ik vliegafstanden kan vinden, b.v. Amsterdam naar Bangkok of Maastricht naar Malta of Amsterdam naar Amerka enz.

Bij voorbaat dank.

Frans

Bewerkt 05 Jan, 2010 16:08
Rian
22 Aug, 2002 19:23

Vraag bij een IATA reisbureau eens of ze een oud exemplaar hebben van de ABC.

Dit is een boekwerk in 2 delen (rood en blauw) waar je ontzettend veel informatie in terug kunt vinden, o.a. vliegafstanden in mijlen.

Tegenwoordig wordt natuurlijk veel met de computer gedaan maar ik heb laatst hier nog eens gevraagd of er nog met de ABC wordt gewerkt in de luchtvaart en kreeg toen een bevestigend antwoord.

Rian :)

Ferry
18 Mrt, 2003 18:20

Rian Daar heb je wel gelijk in maar ze zijn niet meer up to date voor sommige bestemmingen. ik werk zelf bij een expiditeurs bedrijf op Maatrict-Aachen-Airport

wij maken iedere dag Van IATA gebruik. Onze systemen zijn op alles aan gesloten dus je hebt gelijk dat alles via computer gaat. Rian schreef:

>

> Vraag bij een IATA reisbureau eens of ze een oud exemplaar

> hebben van de ABC.

> Dit is een boekwerk in 2 delen (rood en blauw) waar je

> ontzettend veel informatie in terug kunt vinden, o.a.

> vliegafstanden in mijlen.

>

> Tegenwoordig wordt natuurlijk veel met de computer gedaan

> maar ik heb laatst hier nog eens gevraagd of er nog met de

> ABC wordt gewerkt in de luchtvaart en kreeg toen een

> bevestigend antwoord.

>

> Rian :)

peter
27 Aug, 2009 10:59

Wanneer je afstanden online wilt opzoeken in mijlen (of in kilometers ) kun je ook kijken op http://www.howmanyhours.com/nl/index.php Hier kun je het voor iedere locatie wereldwijd bekijken!

peter
05 Jan, 2010 16:08

de site is overigens ook in het Nederlands te bekijken en dan kun je zien hoelang vliegen het is naar iedere locatie wereldwijd, zie http://www.howmanyhours.com/nl/vluchttijden.php